Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3501 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Kluci, já to nemyslel jako nějaké zpochybnění ve smyslu "udělejte si to doma", laser je k prdu, to vůbec tak nemyslím. Názory na tuhle problematiku (DYI/PRO) jsou různé i na zahraničních fórech, každý má něco do sebe. Stručně: jeden pohled je super-přesný laser, druhý pohled je reálný stav podvozku, kde každá desetina mm (doslova) má podstatný vliv na geometrii. Zvláště zadní náprava, té se i na profi geometrii občas vyhýbají (změříme, nenastavíme). Každý si z toho vezme svoje a to je v pořádku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 188
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3502 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tome, až budeš dělat geometrii příště, tak si vezmi kozy a provázek. Dostaneš se kvalitou výrazně blíž laseru
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 2933
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#3503 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Takhle jsem dělal geo na Lexusu po totální výměně naprav. Pak se mi to rozlezelo a šel jsem na geo v Horních Počernicích a měl jsem mimo toleranci jen zadní odklony a s nimi už stejně nešlo hnout z důvodu snizeneho podvozku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 188
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3504 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Jojo, ono to jde fakt přesně, jen potřebuješ uplnou rovinu a trochu selskýho rozumu a znát rozchody náprav.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3505 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Já souhlasim, jde to
Zkoušeli jsme udělat i přípravek: tyč s posuvnými rameny pro rychlejší měření sbíhavosti, ale tam vůle znehodnotily reprodukovatelnost. Chtělo to vylepšit, ale nechali jsme to být.
To, co jsem popisoval výše, je z nouze ctnost. Neměl jsem kde to hned změřit a rozbíhavost zničí gumy hrozně rychle, nesmí se čekat.
Ono to vypadá jako šamanstvi, ale když se vezme osa čepu k ose kole, stoupání závitu tyče, tak se trojčlenku vypočítá vliv na sbíhavost. A z toho pak člověk ví, že s tím nesmí točit o X otáček tyče sem tam, ale i čtvrtina otáčky má zásadní vliv.
No a když vím, že před tím to bylo ok, mám rysky, vím, že to je lehce rozbíhavé a vím jaký má tyc vliv, tak udělám drobnou korekci, vyzkouším.
Uznávám, není to idealni postup, to naprosto souhlasím
PS: na podzim jdou pneu pryč, tak udělám geo pořádně. I to je příležitost si to zkusit
Zkoušeli jsme udělat i přípravek: tyč s posuvnými rameny pro rychlejší měření sbíhavosti, ale tam vůle znehodnotily reprodukovatelnost. Chtělo to vylepšit, ale nechali jsme to být.
To, co jsem popisoval výše, je z nouze ctnost. Neměl jsem kde to hned změřit a rozbíhavost zničí gumy hrozně rychle, nesmí se čekat.
Ono to vypadá jako šamanstvi, ale když se vezme osa čepu k ose kole, stoupání závitu tyče, tak se trojčlenku vypočítá vliv na sbíhavost. A z toho pak člověk ví, že s tím nesmí točit o X otáček tyče sem tam, ale i čtvrtina otáčky má zásadní vliv.
No a když vím, že před tím to bylo ok, mám rysky, vím, že to je lehce rozbíhavé a vím jaký má tyc vliv, tak udělám drobnou korekci, vyzkouším.
Uznávám, není to idealni postup, to naprosto souhlasím
PS: na podzim jdou pneu pryč, tak udělám geo pořádně. I to je příležitost si to zkusit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 73
- Příspěvky: 3011
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#3506 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tu tyč jsme měli taky, na ty stodvacitky...
Fungovalo to dobře.
Fungovalo to dobře.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3507 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
JJ, my jsme to udělali nekvalitne z toho co bylo po ruce přiznávám. Chtělo to vylepšit, ale už na to nepřišlo ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3508 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
UPDATE: pár lidí to tu čte, tak ještě jeden postřeh, který může pomoci. Občas se tu řeší kmitání do volantu vs nevyvážená kola. Když jsem jel v Ne po dálnici, tak mi drobně volant vibroval v pásmu 110-150 km/h (více jsem nezkoušel). Před úpravou geometrie ne. Při vyvážení kol vždycky drobné *) nedovážení zůstane. Pokud jsou kola lehce do sbíhava, tak se tohle neprojevuje (tlačí se kola proti sobě). Když je to na hraně rozbíhavosti, tak zvláště na volnějším uložení se to může projevit drobnými vibracemi.
Dnes jsem jel konečně kus po dálnici, vibrace pryč, auto hezky drží směr, volant rovně, pneu rovnoměrně prohřáté. K úpravě stačila ani ne 1/4 otáčky tyče na jedné straně. Jen kdybyste řešili vibrace, může to být i špatná geometrie, i když to asi není příliš častá příčina.
*) opravdu myslím zbytkové nevyvážení, ne rozhozená kola
Dnes jsem jel konečně kus po dálnici, vibrace pryč, auto hezky drží směr, volant rovně, pneu rovnoměrně prohřáté. K úpravě stačila ani ne 1/4 otáčky tyče na jedné straně. Jen kdybyste řešili vibrace, může to být i špatná geometrie, i když to asi není příliš častá příčina.
*) opravdu myslím zbytkové nevyvážení, ne rozhozená kola
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 73
- Příspěvky: 3011
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#3509 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
no, měl jsem nové čepy v ramenou i na řízení, geo udělaná a stejně to občas lehce vibruje do volantu, asi jak jsou zrovna kola otočena vůči sobě..., přijde mi, že Volva jsou na to hodně citlivá
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3510 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Já souhlasím. Podobná zkušenost, nemám to při ruce ale sbíhavost na obvodu kole je myslím (fakt teď nevím) 0-5mm a jak je to blízko té nule, tak se mi to taky projevuje ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 104
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
#3511 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dlho som riesil problem s polamanym madlom na dverach a nedopracoval som sa k ziadnej nahrade, predavaju sa bud cele tapece za vela penazi, madlo som nezohnal, alebo je to neprimerane drahe. Neviem ako to riesite ale ja som to vyriesil takto.
Zo zvysku madla som karbobruskou vybrusil rebrovanie, a vystrihol plech presneho tvaru do madla. Pri montazi nasadil spodnu cast, vyplnil madlo montaznym polyuretan lepidlom z tuby, zatlacil don plech, navrtal diery na uchytenie do dveri. Dalej sroby, zľahka prilepil vrchny diel a ocalunil kozenkou chemopremon. Pri demontazi je pravda ze kozenku treba strhnut ale vystrihnut novu nie je problem. Je to pevne a ked niekto nie je ochotny davat 40 eur za 20 rocne madlo tesne pred polamanim, myslim ze nie je zle riesenie
Zo zvysku madla som karbobruskou vybrusil rebrovanie, a vystrihol plech presneho tvaru do madla. Pri montazi nasadil spodnu cast, vyplnil madlo montaznym polyuretan lepidlom z tuby, zatlacil don plech, navrtal diery na uchytenie do dveri. Dalej sroby, zľahka prilepil vrchny diel a ocalunil kozenkou chemopremon. Pri demontazi je pravda ze kozenku treba strhnut ale vystrihnut novu nie je problem. Je to pevne a ked niekto nie je ochotny davat 40 eur za 20 rocne madlo tesne pred polamanim, myslim ze nie je zle riesenie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1878
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
#3512 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
u kámoše v dílně, neměl čas, ale poskytnul mi azyl, tak jsme s klumem přezuli golafa, co tam přijel a potom přišla na řadu I40, olej, palivovej filtr a přední desky
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3513 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dobrý pomocník, taky rád s klukama něco dělám
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 126
- Příspěvky: 7579
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#3514 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Když byly děti malé, tak si rády hrály v autech. Často a dlouho.
Potom trochu povyrostly a začaly mi pomáhat. Ája i Tom.
Teď jim je 18 a 16 a s pomáháním je konec. Ale aspoň, že je baví řízení.
Potom trochu povyrostly a začaly mi pomáhat. Ája i Tom.
Teď jim je 18 a 16 a s pomáháním je konec. Ale aspoň, že je baví řízení.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 58
- Příspěvky: 2933
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#3515 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
už mám taky pomocnika
]
]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 263
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#3516 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Paráda, krásně se dostane do těžko dostupných míst
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 31
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#3517 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
@Petr Marek: jo, hrozně to letí, jak ty děti rostou
@Vapik: Taky parádní pomocník . Když bylo staršímu něco kolem 3 let, tak ho hrozně zajímaly motory. Vždycky ho chtěl ukázat a zajímalo ho slovo "turbo". Takhle jsme byli u tchána na chatě a okukoval sousedovo Fabii 1.2 HTP. Soused tedy otevřel motor a malej koukal a pak na souseda bezelstně: "A kde máš turbo?"
@Vapik: Taky parádní pomocník . Když bylo staršímu něco kolem 3 let, tak ho hrozně zajímaly motory. Vždycky ho chtěl ukázat a zajímalo ho slovo "turbo". Takhle jsme byli u tchána na chatě a okukoval sousedovo Fabii 1.2 HTP. Soused tedy otevřel motor a malej koukal a pak na souseda bezelstně: "A kde máš turbo?"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 263
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
#3518 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Škoda, že byl takhle malý. Jinak jste mu mohli vysvětlit pravý význam zkratky HTP
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 91
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
#3519 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tak dneska konečně přezuto na letní. Na konec jsem šel do Hankook Ventus Prime 4, protože Kumho, které jsem si vyhlídl byly absolutně vyprodané.
Docela to prokouklo
Docela to prokouklo
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 126
- Příspěvky: 7579
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#3520 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Včerejší teplé počasí bylo ideální k nástřiku dutin Dvojek.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 126
- Příspěvky: 7579
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#3521 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
A k tomu ještě rozchodit klimatizaci. Postupným procesem kontroly jsem zjistil, že na vině je nefunkční relé Volvo 1363449 se zpožďovacím obvodem.
Po výměně těchto dvou elektronek jsem na nejlepší cestě dostat z klimatizace rýmu.
Nutno dodat, že oživovací proceduru má na svědomí kolega z práce - slaboproudař.
K zahození nebyly ani moudré rady kamarádů z VRZČ.
Po výměně těchto dvou elektronek jsem na nejlepší cestě dostat z klimatizace rýmu.
Nutno dodat, že oživovací proceduru má na svědomí kolega z práce - slaboproudař.
K zahození nebyly ani moudré rady kamarádů z VRZČ.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek