Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 16 dnů
Bydliště: Salt Like City = Slaný
Vůz: Mazda CX5

#1 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Solverino »

Dobrý den,
v současné době provozuji SUV Mazda CX5 v naftě 2.2 138 kW bi-turbo a uvažuji o koupi Volva XC90 nafta + elektro 173 kW + podvozek Four C (air) z důvodů pohodlnější jízdy a komfortnějšího podvozku, chtěl jsem se zeptat na vaše rady, tipy a postřehy:

= jaký je motor v nové verzi XC90, tedy nafta + elektro? je to stále motor, který najede minimálně 500.000 km? pořád je to "VOLVO" kvalita a trvanlivost? není problém s tak malým objemem a vysoko vyhnaným výkonem?
= jaké máte zkušenosti s podvozkem vzduch "four C"? jaká je trvanlivost tohoto podvozku? nebudu jezdit v terénu, spíše české silnicea potřebuju aby to s manželkou na zadním sedadle moc neházelo...?
= kolik je v tomto motoru (2.0 nafta) oleje a jaké specifikace? výměnný interval je stále po 30.000 km? to mi přijde tragicky dlouhý interval, u mého vozidla je předepsaná výměna po 20.000 km a olej měním pravidelně v polovině intervalu, tedy po 10.000 km...
= jaké máte zkušenosti s celoročními pneumatikami "recharge", podle obrázků se jedná zřejmě o pneumatiky Continental...
= co za "kůži" je na sedačkách u XC90? je to opravdová kůže? vydrží? např. u volantu jsem se v popisu jednoho modelu dočetl, že je čalouněný bez použití "kůže" v provedení Tailored - o jaké čalounění se jedná? koženka? to bude asi velmi nepříjemné na ruce a trvanlivost bude taky asi slabá... co myslíte?
= jaké jsou zkušenosti s elektrickou prosklenou střechou - neteče do auta?

Volvo XC90 se mi velmi líbí v provedení perleťově bílé s černými doplňky a chtěl bych si koupit auto na hodně dlouho, pohodlné, s akceptovatelnou spotřebou a pokud možno prakticky bezporuchové... vybral jsem si dobře?

Děkuji za vaše tipy, postřehy a názory.

David

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 141
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#2 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od jergus.balaz »

Ahoj, vidím že nikto sa tu nemá k písaniu, tak začnem ja.

Motor je 2.0 biturbo, a nie nenajazdi 500t, už z konštrukčných dôvodov. Pokiaľ začneš prechádzať zahraničné fóra, dozvies sa, že problémy začínajú už od 100t, pri 200t je bežné výmena turb, prípadne aj celého motora. Hlavný problém je v intervaloch, ako si už spomenul, interval robiť max 15tkm, ja dokonca robím aj každých 30t výmenu oleja v automate.
Celoročné pneumatiky na takéto auto sú podľa mňa sockarina, či v zime alebo v lete potrebuješ čo najlepšiu trakciu.
Kožu si musíš ošahať sám, základna je podľa mňa hrubšia a odolnejšia, premiovka je jemnejšia a už som videl ako pri 80t km bola celá odrata a zosuchana.
Panoramatická strecha za mňa bezproblemov.
Ohľadom výbavy a motorizácie, naftu vyberaj len pokiaľ jazdis dlhé trasy, tankuj len premiovku. Adblue kupuj len v bandaskach.
Z výbavy určite laminovane skla, štandardné odhlučnenie je katastrofa. Určite 360 kameru, určite automatické parkovanie, určite CTA, bezpečnostné systémy ohľadom brzdenia a zabránenie kolízie všetky, super vec je asistent jazdy v kolónach (aktuálne neviem či je štandard), určite 4 zonovu klímu, ak máš deti / vnúčatá super vec je elektrická detská poistka, a dobre je spravený aj integrovaný podsedak.
V skratke za mňa toľkoto.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 16 dnů
Bydliště: Salt Like City = Slaný
Vůz: Mazda CX5

#3 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Solverino »

jergus: ahoj a díky za reakci, pokud problémy s motorem začínají už na 100K a při 200K je výměna celého motoru, dost to diskvalifikuje celé auto z dalšího výběru :D , dlouhé intervaly výměny oleje je IMHO důvod, proč bych nekoupil ojetinu a už vůbec ne auto z leasingu, to bude těsně před smrtí... ve svém měním olej 0W30 po 10K a motor jede krásně pružně, v automatu měním kapalinu po 60K

ohledně nafty = každý den najedu minimálně 100km a o víkendech ještě víc, teď mám spotřebu u 2.2 nafty cca 6,5 l/100km, předpokládám, že tady to bude u menšího motoru s dopomocí elektra asi o trochu víc, XC90 bude těžší auto... kolik se asi tak pohybuje reálná spotřeba?

kůže = na Mazdě mám celokůži a prý se jedná o tzv. ekokůži, tedy prý rozemletou normální kůži a doplněnou jakýmsi pojivem, tedy zřejmě ekvivalent dřevotřísky :D, u starší Mazdy jsem měl ještě klasickou kůži, jedinou nevýhodou byla nehomogenita potahů a jejich přírodní vrásnění... ale v nových autech už kůže asi vůbec není...? (děkujeme vegani!) :evil:

naftu do Mazdy tankuju pokud možno bez bio, občas doplním aditivum VIF, u Volva bych v tom pokračoval

ještě se zeptám, jestli nemá někdo zkušenosti s podvozke "na vzduchu" Four C? tedy případné pohodlí versus spolehlivost?

děkuji jinak a snad někdo ještě poradí ohledně výběru nového Volva

David

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 141
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#4 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od jergus.balaz »

Solverino: motor má dva zásadne problémy. Prvý je ten, že už nemá oceloliatinove vložky valcov, ale na hliníkovom bloku je naneseny tvrdo povlak - používa sa nikasil, ale konkrétne Volvo netuším čo používa. Keď sa tieto povlaky začali používať u áut (cca 2012-2015), nanašala sa vrstva 0.15mm, aktuálne sa dáva 0.05mm. Opäť ale netuším ako je na tom Volvo. Takže akonáhle sa táto vrstva zoderie, motor to má za sebou. Druhý problém je samotné biturbo. Cca pri 3000ot začne zaberať druhé turbo, ktoré točí údajne cez 350t otáčok. Tu začína problém so samotným mazanim, plus prehrievanim oleja. Vo výsledku čím viac motoru nakladas, tým rýchlejšie degraduje olej, zvyšuje sa trenie a zvyšuje sa opotrebenie. Mild hybrid má predpísaný 0w-20, a ten predpísaný interval 30t je mimo realitu. Samozrejme že samotný výkon láka tomu naložiť. Osobne si myslím, že pri normálnej jazde a pravidelnej výmene oleja, motor nabehá cez 200t bez problémov!
Ohľadom spotreby, pri diaľničnej jazde do 130km/h na pilote robím spotrebu okolo 7,6L (pracovne jazdím IT, za tri dni 2000km po diaľnici). Pri jazde po okreskách do 95km/h sa pohybujem okolo 6,5L. Dlhodobý priemer za posledných tuším 15tkm mám 7,2L.
Ohľadom tej kože, ja mám túto hrubú, a po 120tkm na nej nie sú žiadne známky používania.
Vzduchový podvozok nemám, neviem posúdiť.
Přílohy
164589281.jpg

Harry
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1658
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#5 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Harry »

mám vzduchový podvozek a jsem s ním spokojený. ale nemám srovnání, předtím jsem ho neměl.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 16 dnů
Bydliště: Salt Like City = Slaný
Vůz: Mazda CX5

#6 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Solverino »

jergus: díky za info ohledně spotřeby nafty - to vypadá moc pěkně :) honit bych to moc nechtěl, taky jezdím spíš na pohodu... strávím v autě každý den hodně času, tak bych chtěl jezdit pohodlně, jako v pokojíčku. Jen dotaz kolik už jsi na tom svým autě najezdil? A jaký "běžný" závady mám očekávat?

Škoda že mi nikdo neřekne kolik toho tvrdokovu na povrchu je naneseno a jestli to vydrží při dobrým zacházení a častějších výměnách oleje hodně kilometrů? Kolik je v motoru oleje? Počítám, že tam nebude víc než v mém motoru, tedy ne víc než 5 litrů? Sám používám 0W30, pokud je doporučeno 0W20, tak to už je skoro "voda" a ne olej do motoru... to moc mazat nebude, doporučení na tak řídký olej bude spíš z důvodů ekologie a co nejnižších emisích. Jak je to s AdBlue, kolik ho auto sežere? U mé Mazdy vydrží náplň 10 litrů AdBlue na cca 40.000km. A neředí se u Volva olej naftou při nedokončených regeneračních cyklech?

Harry: díky za info, zeptám se na event. problémy a závady u vzduchového podvozku? Musí se to nějak servisovat, něco pravidelně měnit? Kolik máš na tom podvozku najeto? Je třeba to nějak seřizovat?

Díky za váš čas, kluci. :prayer:

David

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 141
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#7 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od jergus.balaz »

Solverino: ja som kupoval auto z odstupeneho lízingu s nájazdom niečo cez 70t, aktuálne má tuším 119t km. Závadu som mal jednu, prasknutý termostat. Číňania zle utesnili kryt ventilov a ten riedky olej natiekol po motore priamo na plastový termostat, a ten praskol. Výmena dosť problematická, nakoľko všetko pred motorom muselo ísť von (celkový čas práce tuším 12 hodín) - pripájam fotky.
Čo sa týka adblue tak reálne je to 1L adblue na 800km. Regenerácia ani neviem kedy sa spustí, vtedy sa ale vypne štart stop systém a narastie okamžitá spotreba, klesne okamžitý dojazd. Asi len raz mi nedokoncilo regeneráciu a nechal som auto ešte 15min bežať.
Oleja je v motore nad 5L (tuším 5.3), do mildhybridu len 0w-20. Do modelu D5 bez mildhybridu ešte v USA bola alternatíva 5w-30.
Čo sa týka cestovného komfortu, za mňa top. Čo som mal extrém tak od nás do Norimbergu (cca 900km) s dvomi zastávkami po 10min a vôbec som nebol dolamany.
Přílohy
IMG-20230410-WA0005.jpg
IMG-20230410-WA0006.jpg
IMG-20230410-WA0003.jpg

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1657
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#8 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Lukaso »

Já myslel, že XC90 už se v naftě nevyrábí, nebo?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 18
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

#9 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od tomsi »

Pokud vím tak katastrofické scénáře s výměnami motoru se děly hlavně do roku 2016 kvůli pístním kroužkům, než byla opravena konstrukční vada. V té době opravili také konstrukční vadu egr. Takže určitě nekupovat ojetinu pod 2017. Pokud vím tak si nikdo nikdy na vydření nějakého pokovení válců nestěžoval, takže to je asi ok. Horší je že výjimečně dojde k prasknutí vložky válce. Ale to se asi může stát u každého motoru. Za to prosakující víko ventilů je zřejmě běžná věc, ale na opravu jednoduchá a žádný velký problém. Těch 11 litrů adblue sežere D4 ve V60 tak do 10000km.
Naposledy upravil(a) tomsi dne 22 kvě 2024 08:43, celkem upraveno 1 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 141
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#10 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od jergus.balaz »

Tomsi: tu z okolia viem o jednej XC60 2021 - výmena motora v ramci záruky pri necelých 60tkm práve kvôli zodratemu povlaku, a o jednej XC90 mildhybrid taktiež zodraty povlak, výmena v rámci záruky

Harry
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1658
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#11 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Harry »

Vzduchový podvozek: u mě původní majitel v rámci selekt záruky měnil kompresor někde kolem 120-130tkm, já kupoval ve 134tkm a mám najeto zatím cca 15tkm bez problému. nic se neseřizuje.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 141
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#12 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od jergus.balaz »

Lukaso píše: 19 kvě 2024 06:44 Já myslel, že XC90 už se v naftě nevyrábí, nebo?
Máš pravdu. Teraz som to pozrel u nás v BB, od 1.1 je v ponuke len benzín B5 a benzín T8 pre model XC90.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1657
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#13 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Lukaso »

proto mi přišla ta debata o katastrofický scénářích s naftou dost zbytečná, když se má jednat o nový vůz...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 141
Registrován: 1 rok 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: XC90 2019 B5

#14 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od jergus.balaz »

Ono to vo všeobecnosti platí o všetkých nových motoroch, nikasil používajú všetci, interval 30t všetci (alebo teda tie bežne automobilky). Minulý týždeň napr jeden známi menil v záruke motor v Q8, nájazd okolo 70t. Nedávno firma s ktorou spolupracujeme na nejakom opli MPV pri 170t menili motor, firma pre ktorú brusime hlavy zrovna kucha Citroen jumpy. Minulý týždeň sme brúsili hlavu z nejakého vw, tam si dal zákazník zodraty motor vyvlozkovat.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 16 dnů
Bydliště: Salt Like City = Slaný
Vůz: Mazda CX5

#15 Nákup nového XC90 (diesel + elektro) stále kvalita?

Příspěvek od Solverino »

Lukaso píše: 19 kvě 2024 13:24 proto mi přišla ta debata o katastrofický scénářích s naftou dost zbytečná, když se má jednat o nový vůz...
Nafta se samozřejmě ještě prodává jako nové vozy s nájezdem 0 km - je ještě poměrně dost skladových vozů, ze kterých bych si vybíral.

Přidáno za 2 minuty 14 sekund:
Jinak jsem našel např. tohle video a koukám, že interiér ve žluté kůži poměrně hodně zničený už po 240.000 km, i když asi taky záleží na to jak to majitel používal a jak se o kůži staral... taky koukám, že světla se mlží, prý je to známá závada... chmm, to nic moc, nové bude asi raketa :(

https://www.youtube.com/watch?v=xXHrIVLu8vY
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“