chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#1 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Zdravím,
diagnostika mi cca měsíc zpět vyhodila tuto chybu. Chyba vyskočila vždy náhodně buďto 1x za 300km nebo taky 5x za 20km.
Vždy mám pocit, že sem v tu chvíli dobržďoval za kamionem v rychlostech kolem 20-30kmh.
Včera jsem se konečně dokopal k výměně čidla, dnes sem ujel cca 300km a chyba je opět na světě.
Proměřil jsem nové i staré čidlo a taktéž se jeví v pořádku. Odpor se plynule mění v rozmezí cca 3kOhm - 255 Ohm. Takže podezírám, že sem koupil čidlo zbytečně.
Dnes jsem proměřil kabely, odpor nulový i když sem s nimi zkoušel hýbat. Ale vzhledem k tomu, že se chyba objeví naprosto náhodně k tomu asi nelze přihlédnout.
Je nějaká možnost, proč si auto může myslet, že je čidlo vadný přestože je ok a závada je někde jinde?
Diagnostika je jinak čistá jak lilie...
diagnostika mi cca měsíc zpět vyhodila tuto chybu. Chyba vyskočila vždy náhodně buďto 1x za 300km nebo taky 5x za 20km.
Vždy mám pocit, že sem v tu chvíli dobržďoval za kamionem v rychlostech kolem 20-30kmh.
Včera jsem se konečně dokopal k výměně čidla, dnes sem ujel cca 300km a chyba je opět na světě.
Proměřil jsem nové i staré čidlo a taktéž se jeví v pořádku. Odpor se plynule mění v rozmezí cca 3kOhm - 255 Ohm. Takže podezírám, že sem koupil čidlo zbytečně.
Dnes jsem proměřil kabely, odpor nulový i když sem s nimi zkoušel hýbat. Ale vzhledem k tomu, že se chyba objeví naprosto náhodně k tomu asi nelze přihlédnout.
Je nějaká možnost, proč si auto může myslet, že je čidlo vadný přestože je ok a závada je někde jinde?
Diagnostika je jinak čistá jak lilie...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#2 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
obávám se, že to bude BMC jednotka, měl jsem podobný problém s čidly přímo na brzdovém válci, jejich výměna za jiná nebo nová nepomohla, až "nová" jetá jednotka...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#3 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
A jednotka se podařila nějak reálně odhalit nebo to byl pokus/omyl? Případně kde si ji sehnal? Bez čísla dílu se nikam nedostanu, ale jen abych věděl s čím dyžtak počítat.
Koukám na tohle video a vyměnit tu el. část by mohlo být celkem ok: https://www.youtube.com/watch?v=Scn67edNUQQ Jen sem se dočetl, že je pak jednotku potřeba nakódovat?
Koukám na tohle video a vyměnit tu el. část by mohlo být celkem ok: https://www.youtube.com/watch?v=Scn67edNUQQ Jen sem se dočetl, že je pak jednotku potřeba nakódovat?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#4 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
jj, k jednotce se dostaneš poměrně snadno, viz video
buď nechat repasovat u D5T5 nebo jinde, nebo risknout jako já a sehnat v polsku za pár šupů, dával jsem z ani 1 500,-
pak musíš do Volva na nahrání SW, už nevím kolik to bylo, ale asi 1 500,- (možná to umí i D5T5)
v každém případě ve Volvu (Jihlava) byli trotlové a úplně do konce to nedotáhli, trvdili, že je v autě ještě rozbitý kroužek pod volantem (pořád mi to hlasilo nějakou chybu)
poradili mi až D5T5 a pomocí VIDA DICE jsem to dotáhl do konce a jednotka už facha 2 možná 3 roky v S60R
buď nechat repasovat u D5T5 nebo jinde, nebo risknout jako já a sehnat v polsku za pár šupů, dával jsem z ani 1 500,-
pak musíš do Volva na nahrání SW, už nevím kolik to bylo, ale asi 1 500,- (možná to umí i D5T5)
v každém případě ve Volvu (Jihlava) byli trotlové a úplně do konce to nedotáhli, trvdili, že je v autě ještě rozbitý kroužek pod volantem (pořád mi to hlasilo nějakou chybu)
poradili mi až D5T5 a pomocí VIDA DICE jsem to dotáhl do konce a jednotka už facha 2 možná 3 roky v S60R
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13168
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#5 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Nejdřív zkus vyčistit konektory na ABS jednotce. U jednoho auta mi to pomohlo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#6 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Tak pokračování příběhu. Zatím jsem konektory vyčistil a nic neobjevil. Jednoho krásného dne ženě vyhlásilo auto toto. Takže jednotku ven, nalezeny popraskané spoje, proletováno. Radoval sem se, jak budu mít klid...a ta radost mi vydržela přesně 45 kilometrů - z Liberce někam do Jilemnice. Opět chyba "pedal pressure sensor". Hledal sem trochu víc a zjistil následující věc. DSTC má vlastně dvě čidla? První snímá přímo polohu pedálu a lze ho vyměnit. Druhé snímá pouze on/off a je zabudované kdesi v hloubi posilovače brzd? Zarazil jsem se totiž na tom, že přestože auto vyhodí tuhle chybu, tak tempomat atd funguje normálně - a co sem z el. schémat pochopil, tak tempomat si bere signál právě z čidla č.1.
Bohužel tím, že je čidlo č.2 součást posilovače brzd, jsem se o něm nedočetl ani fň, natož jeho pinout. Vida o něm mlčí, v el. schématu je o něm zmínka, ale tím to končí.
Tím se dostávám před dilema a k otázce - vyměnit posilovač brzd? Kolik může stát jetej nebo jestli se vyplatí rovnou koupit nový? Ale jaký? Koukal jsem, z ceny originálu mi spadla brada až ke kotníkům, ATE vyrábí druhošku, ale jak kvalitní? Vyplatí se? Nemá někdo zkušenosti?
Bohužel tím, že je čidlo č.2 součást posilovače brzd, jsem se o něm nedočetl ani fň, natož jeho pinout. Vida o něm mlčí, v el. schématu je o něm zmínka, ale tím to končí.
Tím se dostávám před dilema a k otázce - vyměnit posilovač brzd? Kolik může stát jetej nebo jestli se vyplatí rovnou koupit nový? Ale jaký? Koukal jsem, z ceny originálu mi spadla brada až ke kotníkům, ATE vyrábí druhošku, ale jak kvalitní? Vyplatí se? Nemá někdo zkušenosti?
- Přílohy
-
- abs.jpg (108.65 KiB) Zobrazeno 394 x
#7 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Když nekomunikují jednotky, tak je zbytečné řešit snímač. Začal bych rozhodně s tou komunikací.
Jednotky jsme nechávali opravovat v ecu.de a naprostá spolehlivost.
Jednotky jsme nechávali opravovat v ecu.de a naprostá spolehlivost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#8 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Tady jde o to, že se snímačem zápasím od zimy. Po cca čtvrt roce se vyrojilo tohle. Jednotka byla opravena a zůstal opět "pouze" snímač.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#9 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
já nechával jednotku opravovat 2x a nakonec pomohla až jiná...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#10 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Takže asi nejlíp zkusit vyměnit posilovač za jinej, jetej, jestliže se jednotka musí kódovat?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#11 chyba DSTC, "pedal pressure sensor"
Tak delší jízda s diagnostikou říká cca následující:
DSTC má v posilovači samo pro sebe jeden senzor - "pedal pressure sensor", který vidí ona sama. Avšak to porovnává s "pedal position sensor", který vidí pro změnu ECM.
Pedal pressure sensor vyhazuje hodnotu on/off.
Pedal position sensor vyhazuje hodnotu v % sešlápnutí pedálu.
ů
Můj problém je v tom, že "pedal pressure sensor" někdy nereaguje první 1-3 milimetry zdvihu pedálu, ale "pedal position sensor" mění na tom samém zdvihu zvesela hodnotu až o 2%.
Pokud tento rozdíl trvá déle jak 1-2 vteřiny, jednotka DSTC to vyhodí jako chybu a je vymalováno. Ideální jsou to takové ty situace, kdy člověk neví, jestli bude nebo nebude brzdit a má na pedálu připravenou nohu. Jelikož jde zprvu pedál hodně lehko, chybu to vyhodí takřka pouze při odložené noze.
Kalibraci těchto senzorů sem bohužel nenašel.
Byl by někdo ochotný mi na VIDĚ změřit tato čidla na svém autě?
DSTC má v posilovači samo pro sebe jeden senzor - "pedal pressure sensor", který vidí ona sama. Avšak to porovnává s "pedal position sensor", který vidí pro změnu ECM.
Pedal pressure sensor vyhazuje hodnotu on/off.
Pedal position sensor vyhazuje hodnotu v % sešlápnutí pedálu.
ů
Můj problém je v tom, že "pedal pressure sensor" někdy nereaguje první 1-3 milimetry zdvihu pedálu, ale "pedal position sensor" mění na tom samém zdvihu zvesela hodnotu až o 2%.
Pokud tento rozdíl trvá déle jak 1-2 vteřiny, jednotka DSTC to vyhodí jako chybu a je vymalováno. Ideální jsou to takové ty situace, kdy člověk neví, jestli bude nebo nebude brzdit a má na pedálu připravenou nohu. Jelikož jde zprvu pedál hodně lehko, chybu to vyhodí takřka pouze při odložené noze.
Kalibraci těchto senzorů sem bohužel nenašel.
Byl by někdo ochotný mi na VIDĚ změřit tato čidla na svém autě?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek